Har det nya livet börjat nu igen?

Så har det blivit gjort. Min krage har blivit tagen i och återigen är jag en av "de där" som går på gym. Egentligen blev kragen tagen i redan förra veckan då jag, under lunchen, gick dit för att pröva på hur det skulle gå att göra det på lunchen och resultatet blev riktigt bra. Efter två veckors riktigt dålig sömn sov jag (nästan) som en stock. Ett tag trodde jag också att jag redan efter första träningen blivit mycket (med stark betoning) piggare men det visade sig tyvärr bara vara att kaffet jag druckigt innan träningen gått ut för full fart i hjärnan. Redan vid tre var jag återigen redo för sängen. Men ja, träningskortet är nu fixat och min andra tur till gymmet är avklarad. Jag är duktig.

Så är det nu alltså dags att igen ta tag i mitt liv och göra det till så som jag vill? Vad är det som kan vara bra att göra?

1: Börja träna - Ordnat!
2: Äta bättre - Starkt på gång men det finns problem, bland annat då min sambo för tillfället helst äter korv, köttbullar eller bacon. Idag blir det grönsakssoppa i alla fall.
3: Läsa mer - Jag lyckas ännu hålla snittet på en bok i månaden, vilket känns skapligt. På gott och ont har jag börjat få sällskap under mina tågresor till och från jobbet så det blir lite mindre än tidigare. Och att läsa hemma går inte alltid så bra.
4: Skriva mer - Egentligen är svaret samma som ovan, så det är tur att jag tycker om sällskapet och älskar min sambo. Mera ledighet skulle inte skada

Och så ska det ju bli intressant hur det blir efter att jag slutat på det här jobbet - något jag börjat längta efter allt mer. För stunden söks flest jobb i Uppsala och tankarna går allt mer till att läsa till bibliotekarie som alternativ.

Dagens händelse: Träningskort är införskaffat.
Dagens roliga: Det är ingen sport på TV idag!! Åtminstone ingen som Joakim har tänkt att se.
Dagens tråkiga: Oron för att ha träningsvärk imorgon.
Dagens bok: Privata liv av Lars Ardelius. Består av en massa noveller om olika författare (tror jag att det är bara). Novellen om Selma Lagerlöf är just avklarad.
Dagens låt: Dessvärre står det stilla på musikronten för tillfället. Dock har jag återvänt lite till Kent och uppskattar några av deras klassiker (de har funnits så länge att flera låtar kan kallas för det).
Något att se fram emot: Jag längtar fortfarande efter min fåtölj (som jag ännu inte köpt eller kan köpa), lugn och ro, en bok och en kopp te. Mys alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback