Ja just ja!

Jag skulle ju blogga! Men vad ska jag blogga om? Vi får se, så jag varnar för tvära vändningar i texten.

Valborg närmar sig, bara två dagar kvar. Alkohol är införskaffat även om det är tveksamt om jag kommer dricka särskilt mycket. Än så länge ligger planerna i att jag, Joakim och några kompisar ska äta asiatisk buffé (vi är tre par, så kan det räknas som parmiddag?) och sedan träffa upp lite fler. Var, när och hur vet jag inte, men bra blir det nog! Valborg i Uppsala är lite av en upplevelse eftersom det är så fruktansvärt stort. Det känns som att de flesta som inte har små barn är ute och har någon form av alkohol med sig. Och av någon anledning säger de Sista april istället för Valborg. Konstigt...

Boken Privata liv som jag nämnt att jag läst har jag nu blivit klar med och nu har jag, som jag tror, för första gången läst en bok som vunnit ett stort litterärt pris i Sverige - nämligen Spill av Sigrid Combüchen och som vann Augustpriset förra året. Jag har inte kommit särskilt långt, men lite har den överraskat eftersom den inte är skriven så pass mycket i brevform som jag trodde. Det är dessutom ett lite udda skrivsätt - men det förvånar mig inte att den har det. Den har ju trots allt fått pris!

Och vad mer? Tja, jag jobbar till kl 18 idag, något jag inte tycker om fast nu när chefen gått lär jag smita iväg tidigt.

Något annat? Nej. Det får nog räcka här. Lite dumt känns det att blogga bara för att.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback