Vår, nästan sommar

Den digitala termometern i postrummet här på mitt jobb visar just nu på 22 grader varmt. Solen ligger visserligen på men helt klart har det blivit vår, nästan sommar! Det är nu tjugo minuter kvar innan det är dags att gå hem, kanske går jag om en kvart, och jag undrar om jag ens behöver ha tjocktröjan på mig. Det var knappt att jag behövde det imorse. Men så är det ju dumt att ta av sig för mycket kläder för tidigt... fast det lockar.

Tjugo minuter har snabbt blivit till femton. Jag har slutat jobba för dagen även om jag sitter kvar vid skrivbordet - jag gör egentligen ingenting, delvis för att jag inte hinner och delvis för att jag inte vill. Det är svårt när man ser solen utanför och man inget annat vill än att springa ut, snabbt till tåget och fara hem.

Dumt nog glömde jag både bok och anteckningsbok imorse när jag skulle till jobbet. I väskan låg träningskläderna och det andra, det jag glömde, i en liten påse. I all hast och att jag ville ha med mig ringarna glömde jag påsen. Som tur var fick jag sällskap på tåget och på lunchen blev det träning och alltså ingen tid till att varken läsa eller skriva. Får se hur det blir nu när jag ska hem.

Eller så får min mp3 hålla mig sällskap på bästa sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback