Nytt jobb?

Mitt vikariat på Upplands Väsby kommun närmar sig sitt slut. Jag har nu, nästan på dagen, varit här i ett år och det är alltså bara tre och en halv månad kvar. Det är ingenting jag är ledsen för, långt ifrån. Faktiskt är jag rätt glad, såvida jag har ett jobb/får ett jobb relativt snart efter (eller varför inte före) det här jobbet slutat.

Faktiskt har jag varit på en arbetsintervju, utanför Söderhamn. Det verkade trevligt och om det inte vore för den långa pendlingen och att det är SJ jag får pendla med, hade jag gärna tagit jobbet. Nu är fallet inte så. Jag hoppas snarare på att de ringer snart för att säga att de valt en av de andra sökanden så slipper jag bestämma själv hur jag vill göra - trots att jag vet att jag hellre är arbetslös i någon månad. Det är lite hemskt att säga, många tycker att det är bortskämt men det struntar jag i. Det är tröttsamt att höra att man helt enkelt ska vara glad att man har ett jobb och därav inte får klaga när något jäklas eller inte är särskilt kul med jobbet.

För tillfället tänker jag fokusera mer på skrivandet, något jag mer pratar om än faktiskt gör. Jag har åtminstone kommit igång med en text och planerar lite lätt på en andra som jag hoppas kan få ta över mitt skrivande då min första text är klar. Men för att vara ärlig är jag mycket tveksam till att den skulle vara klar innan det här året är slut, eller nästa för den delen.

Dagens händelse: Tacomiddag och mykväll. Det behövs just nu.
Dagens roliga: Att få åka hem, bara det tyvärr.
Dagens tråkiga: Jag har blivit förkyld, igen.
Dagens bok: Sigrid Combüchen - Spill. Förra årets Augustprisvinnare. Helt okej men tyvärr ingen man slukar eller inte kan sluta läsa.
Dagens serie: Morden i Midsomer. Har nu en och inväntar en andra box. Dessutom fick jag en bok i månadspresent av Joakim. Ska skynda mig att läsa ut Spill för att börja med den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback