Kontorstid

Förra veckan berättade jag att jag tänkte börja med en så kallad kontorstid hemma. Det är för att jag varje dag ska ägna en viss utsatt tid till att skriva, antingen på något av mina projekt eller olika skrivövningar. Så hur har det gått?

Förra tisdagen var den första dagen med kontorstid och fram till idag har jag skrivit alla dagar, mer eller mindre, även lördag. I söndags var vi som vanligt hos Joakims mamma och därför blev det inget skrivande. Det har varit väldigt blandade resultat. Ett par dagar har jag kommit igång och skrivit massor, andra dagar har jag bara läst i en av mina handböcker eller bara skrivit några få meningar. Men det som är allra viktigast är att jag faktiskt har kommit någonstans. Även om jag inte alltid skrivit mycket så har jag kommit mycket längre än om jag inte börjat använda kontorstiden alls, för då hade jag inte heller skrivit något. Så, har du ett liknande projekt, det kan även vara andra saker som att läsa, sticka, brodera eller pyssla på något annat sätt (eller vad som helst för den delen) så fungerar det superbra att bestämma att varje kväll x gånger i veckan ska jag sitta x timmar med detta. Stort tips alltså!

Snart kommer jag att utöka min kontorstid till att gälla även andra saker. Efter skrivandet ska jag fixa med de första julklapparna, och med den lilla utökade effektivitet jag haft lär jag åtminstone vara klar till julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback