I arkivet

I en veckas tid har jag varit arkivarie - på riktigt. Jag får betalt för det! Underbart och lite hurra och hurra över det hela.

Jag kommer nu vara ännu mer inaktiv med bloggandet, som om det inte var illa nog, eller hur? Tiden vid datorn har skurits ner och är nu sammanlagt (max) 30 minuter/arbetsdag istället för 6-7 timmar/arbetsdag. Dock ska jag ha så kallad kontorstid ägnat åt mitt skrivande varje kväll. Jag meddelar hur det går i nästa inlägg.

Jag har förresten nu läst ut En liten smula underbar av Dawn French och ger den betyget tre katter av fem. Den är helt okej, ganska rolig men hade behövt ett rikare händelseförlopp.

Läsandet har gått vidare till The other queen av Phillippa Gregory. Den handlar om Maria Stuart under den tid hon sitter fångad i England fram till hon blir avrättad. Maria Stuart är bara en av berättarna, parallellt med George Talbot och dennes fru Bess - Maria Stuarts "fångvakter". Än så länge är den bra - har läst strax under hundra sidor bara - och det är intressant att läsa en av hennes romaner på engelska. Språket är väldigt personligt. Främst när det gäller kvinnorna är det mycket, eller nästan bara, deras tankar man läser istället för dialog. Men det är hur det ser ut än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback