September

Morgonen började bra. Luften var lite kylig, kanske var det 10 grader ute och sådär härligt höstig. Det tycker jag om. Dagen har även lovat fint väder. Solen sken på morgonen och efter att det har varit mörka moln över huset tror jag snart att den kommer fram igen. Då blir det varmt, fortfarande sommarvarmt. Men snart är det som hösten ska vara. Nu väntar jag på att få gå hem. Mindre än tre timmar kvar. Det känns skönt.

Igår pysslade jag ihop ett nytt halsband, i förrgår blev det ett örhänge. Idag blir det nog inget smycke, men kanske på söndag. Jag har nämligen hittat inspiration! Idag ska jag skriva en stund, för jag är själv hemma i en timma. Sedan ska vi handla, när jag slutat vara själv och slutat skriva. Jag vill inte riktigt, men det behövs. Just nu skulle jag hellre gå till Ica och handla bara lite, och ta promenaden till Willys imorgon. Men det vill inte Joakim. Ica är onda, tycker han. Om ondska är detsamma som höga priser och sura kassörskor så är Ica superonda. Men det är nära och det är skönt. Men dyrt som sagt.

Jag borde arbeta nu, åtminstone lite, litegrann. Eller så kan jag skriva en stund. Det går också bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback